Általános Szerződési Feltételek – epiro.hu – Tűzijáték webáruház


Üdvözöljük a Piroda Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a epiro.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. Felhasználó személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról. A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát. Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az ÁSZF -ben foglaltakat.

Az epiro.hu tűzijáték webáruház egész évben árusít tűzijátékot.
A szállítás és fizetés alatt olvasható részletesen: Szállítás és fizetés 

1. A szolgáltató
Név: Piroda Kft.
Székhely: 5900 Orosháza, Kisszik utca 2.
Levelezési cím: 5900 Orosháza, Kisszik utca 2.
Adószám: 13630542-2-04
Cégjegyzékszám: 04 09 006915
Fő tevékenység: 2830. Mezőgazdasági, erdészeti gép gyártása
Számlavezető pénzintézet: TakarékBank Orosháza
Számlaszám: 5330 0036 1853 6766 0000 0000
E-mail cím: info@epiro.hu
Telefonszám: +36-30/609-6666
Webhosting szolgáltató:  Full Hosting www.fullhosting.hu

Pirotechnikai forgalmazási engedély

2. Felhasználási feltételek
2.1 Felelősség
Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját felelősségére használhatja.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség. Amennyiben a Felhasználó a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására. Gondolunk itt pl. gépelési hiba vagy bármely más elírás hibásan felvitt adatok.
Emberek vagyunk hibázunk a közzé tett tartalmak tartalmazhatnak hibákat mivel kézzel gépeltek és nem másolt adatok.Leírásban, adat szolgáltatásban bármely más adatban előfordulhatnak hibák. Kérünk mindenkit aki esetleg ilyen hibát észlel kérem jelezze! Köszönjük!
Ebből fakadó többlet követelést nem áll módunkban elfogadni, csak a termék árát és a postaköltséget térítjük vissza amennyiben e hiba miatt tévesen rendelte meg a terméket,ez az adat félre vezette a felhasználót!
Szolgáltató és Felhasználó között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Felhasználó törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Felhasználó regisztrációját.

2.2 Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.
A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
3. A honlapon folytatott tevékenység
A epiro.hu webshopban tűzijáték termékek forgalmazásával foglalkozik.
4. A honlapon történő vásárlás
4.1 Regisztráció
A Honlap tartalmának megtekintéséhez, valamint a Honlapon történő megrendeléshez, regisztráció nem kötelező. Felhasználó regisztrálni a Honlap jobb felső felületén megtalálható „Regisztráció” feliratra kattintást követően a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud. A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
4.1.1 A „Regisztrációs adatok” menüpont alatt
• Email cím
• Jelszó
További adatokat csak a vásárlás folyamán kell, ami elkerülhetetlen a postázáshoz az adásvétel létrejöttéhez.
4.1.2 A „Számlázási adatok” menüpont alatt
• Név
• Számlázási cím: város, irányítószám, utca név, házszám, ország
• Email címe,telefonszám

A Honlapon számlázási és személyes átvétel esetén átvételi pontot vagy kiszállítás kérése esetén csak a ha megadott és elérhető helyekre történik kiszállítás. Felhasználónak ezen a felületen van lehetősége továbbá feliratkoznia, Szolgáltató hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával. A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Felhasználót, melyben Felhasználó egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.
Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@epiro.hu e-mail címre küldött üzenettel.
Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről (maximum 15 munkanap). Felhasználó felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
A regisztráció során téves vagy hibásan megadott adatokért felelősséget nem vállalunk. Bármely ezen okból adódó reklamációt, kártérítési igényt nem tudunk elfogadni pl.( téves címre való szállítás).
A regisztráció folyamán megadott adatokat bizalmasan kezeljük, 3. félnek nem adjuk ki .

4.2 Megrendelés

A tűzijáték webáruházban egész évben kapható tűzijáték. A szállítás és fizetés alatt olvasható részletesen: Szállítás és fizetés 

Nyilatkozom, hogy 18 éves elmúltam.

Tűzijáték előrendelés, és termékátvétel menete:

  1. Válaszd ki a termékeket
  2. Add meg, hogy kiszállítást kérsz-e, vagy személyesen veszed át a tűzijátékot
  3. Add meg, hogy hol történjék az áruátadás
  4. Küldd el a rendelésedet
  5. Email fiókodba 3 napon belül kapsz egy díjbekérőt a megrendelt áruról.
  6. A díjbekérő összegét utald el bankszámlaszámunkra. Csak személyes átvétel esetén van lehetőség a termék átvételkor fizetni készpénzben vagy bankkártyával.
  7. Az összeg jóváírást követő napon e-mailen megküldjük az utalt összegről a számlát.

Amennyiben személyes áruátvételt kértél

  1. A kijelölt átvevőpontokon átveheted és küldünk egy emlékeztető email-t, a rendelésedről.
  2. Áru átvételekor aláírásoddal igazold hogy átvetted a megrendelt termékeket.

Amennyiben árukiszállítást kértél

  1. Küldünk egy email-t a rendelésedről és 7-10 munkanapon belül saját autóval szállítjuk ki. A szállítás napjáról értesítünk.
  2. A kiszállítás napján 30 perccel érkezés előtt telefonon értesítünk
  3. Áru átvételekor aláírásoddal igazold a szállítólevélen, hogy a megrendelt termékeket megkaptad.

Mivel nagy területen szervezzük a szállítási köröket, ezért nincs lehetőségünk a megadott naptól és időponttól eltérően kiszállítani a megrendelt tűzijátékokat. Ezért kérünk, hogy a megadott napon, és időpontban, az áru átvételét, a megadott szállítási címen biztosítsd!

Át nem vett tűzijáték termékek árát nem áll módunkban visszafizetni!

4.3 Adatbeviteli hibák javítása
Felhasználónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím)

4.4 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Felhasználó által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló email útján visszaigazolja a Felhasználó részére, mely visszaigazoló email tartalmazza a Felhasználó által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
E visszaigazoló email Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Felhasználó között.
Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt.
Ha Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló email -ben szereplő adatok tekintetében, azt azonnal  jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

4.5 Fizetés / termék átvétele

Termékeink kizárólag személyesen a cég alkalmazottaitól vehetők át. Személyes átvételkor a jogszabály által előírt életkort igazolni kell (személyi igazolvány, diákigazolvány, útlevél, jogosítvány felmutatásával).

F1-es PT osztályba tartozó terméket 14 éves kortól,

F2-es PT osztályba tartozó terméket 16 éves kortól,

F3-as PT osztályba tartozó terméket 18 éves kortól lehet vásárolni.

Ha személyes átvételkor a megfelelő életkort a megrendelő nem tudja igazolni, vagy ilyen korú személy nincs jelen, az árut nem adjuk át.

Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben a Katalógusban látható termék nincs raktárkészleten, úgy azt egy azonos kaliberű, a termékkel azonos lövés- és darabszámú hasonló termékkel helyettesítse.

A polgári célú pirotechnikai tevékenységekről szóló 173/2011. (VIII. 24.) Korm. rendelet az alábbiakat mondja ki:

§ (2) Nem kell engedély a 14. életévét betöltött személynek az F1. pirotechnikai osztályba tartozó pirotechnikai termékek – a petárda kivételével – megvásárlásához, birtoklásához, és ezeket egy időben összesen 1 kg nettó hatóanyag-tartalomig tárolhatja, és a használati és kezelési útmutatóban meghatározottak szerint felhasználhatja. A 14. életévét be nem töltött személy csak nagykorú személy felügyelete mellett használhat fel F1. pirotechnikai osztályba tartozó tűzijáték terméket.
(3) Nem kell engedély a 16. életévét betöltött személynek a F2. pirotechnikai osztályba tartozó tűzijáték termék – a petárda kivételével – megvásárlásához, birtoklásához, és ezeket egy időben összesen 1 kg nettó hatóanyag-tartalomig tárolhatja, és a használati és kezelési útmutatóban meghatározottak szerint felhasználhatja. A 16. életévét be nem töltött személy csak nagykorú személy felügyelete mellett használhat fel F2. pirotechnikai osztályba tartozó tűzijáték terméket.

§ (2) Nem kell engedély a nagykorú személynek a F3. pirotechnikai osztályba tartozó tűzijáték termék december 28-a és 31-e között történő megvásárlásához, és a használati és kezelési útmutatóban meghatározottak szerint december 31-én 18 órától a következő naptári év január 1-jén 6 óráig történő felhasználásához.

Fizetési módok:

Elektronikus fizetés

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013

Banki átutalás:

A fizetés történhet banki átutalással. A megrendelés feldolgozását követően kollégánk elküldi Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután utalása beérkezett, átadjuk csomagját a futárszolgálatnak kiszállítás céljából.

[1] Személyes átvétel (átvételi ponton)
Az országban több erre szakosodott üzletben tudod átvenni a rendelésed.

  • Minimum rendelési összeg: 20.000,-Ft
  • A megrendelést a kiválasztott átvételi helyen kell átvenni.
  • Fizetés: Online bankkártyás fizetés / Közvetlen banki átutalás / Fizetés a csomag átvételekor.

4.6 Számla
A számlát a Felhasználó email-ben elektronikus számla formájában kapja meg.

4.7 Szállítás
A Szolgáltató az alábbi átvételi kiszállítási lehetőségeket biztosítja felhasználó számára:
Kiszállítás csak országos!
7-10 munkanapon belül saját autóval szállítunk amiről értesítjük a vásárlókat.

Pirotechnikai termék postai úton és csomagküldő szolgálat útján történő kiszállítása tilos. A kiszállítást ezért mi magunk végezzük az ADR-nek megfelelő gépjárművekkel.

Minden esetben a Piroda Kft. forgalmazási és tárolási engedéllyel rendelkező raktárából történik a pirotechnikai termékek kiszállítása, a hatályos 173/2011. (VIII.24.) Kormányrendelet, valamint a Veszélyes Áruk Szállítására vonatkozó ADR előírásai szerint. Cégünk ADR jóváhagyási igazolással rendelkező tehergépkocsival, és ennek vezetésére jogosult (ADR bizonyítvánnyal rendelkező) gépkocsivezetőkkel rendelkezik.
Szállítási költség

Minimum rendelési összeg: 20 000 Ft
20 000 Ft – 50 000 Ft között  3 500 Ft a kiszállítás
50 000 Ft felett ingyenes

* Az év végi akciónk során a webáruházban a Szállítási és fizetés eltérő a megszokottól így az aktuális epiro.hu/szallitas-es-fizetes/ oldalon lehet tájékozódni.

5. Fel nem használt tűzijáték

Webshopunkban megrendelt és vásárolt termékekre 100%-os visszavételezési garanciát vállalunk!
  • Fel nem használt 3. osztályú termékek esetén: Amennyiben KAT. 3 osztályú terméket, azok használatára engedélyezett időszakban mégsem használnák fel, kérjük, azt email-ben legkésőbb január 2-ig jelezzék nekünk. Így a jogszabályi előírásoknak megfelelően, január 5-ig gondoskodunk 3. osztályú termékek Ön által megjelölt címről történő begyűjtéséről. A fel nem használt 3. osztályú termékek személyesen is leadhatóak, január 1-5 között, állandó forgalmazási engedéllyel rendelkező üzleteinkben is: - Königin - Méhészbolt 5900 Orosháza, Kisszik u. 2 - Királynő - Méhészbolt 6000 Kecskemét, Szemere Bertalan u. 17. - Konfetti - Tűzijátékok, partikellékek, lufik 3300 Eger, Frank Tivadar u. 1.
  • Sérült, vagy hibás termékek esetén: Amennyiben bármilyen, tőlünk vásárolt pirotechnikai termék hibásnak, sérültnek minősül, azok átvételéről is személyesen gondoskodunk az Ön által megadott címen, vagy állandó forgalmazási engedéllyel rendelkező üzleteinkben (Orosháza, Kecskemét, Eger ide kellenének a címek is). Kérjük, elérhetőségeinken jelezze, ha ilyen igény merül fel.
  • Összhangban a polgári célú pirotechnikai tevékenységekről szóló 173/2011. (VIII. 24.) Korm. rendelet 102. § c) pontjával, sem a termékek üzleteinkben történő leadására, sem a termékek begyűjtésére külön költséget nem számolunk fel!

6. Jogérvényesítési lehetőségek
6.1 Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Panaszát csak írásban van módunkban elfogadni.
Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a következő elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési cím: 5900 Orosháza, Kisszik utca 2.
Telefonszám:  +36-30/609-6666
E-mail: info@epiro.hu

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
Szóbeli panaszt nem tudunk elfogadni(telefon,skyp)hangrögzítésre nincs lehetőségünk.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
Figyelem! A 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt.
Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot.
Ezzel egyidejűleg 197 járásban jelenik meg fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör, így tehát a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/

PANASZKEZELÉS RENDJE

  1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
  2. Üzemeltető a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  3. Az írásbeli panaszt az Üzemeltető 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig megőrzi és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
  5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
  6. A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
  7. Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
  8. Baranya Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422 Fax száma: (72) 507-152
    Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu, e-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
  9. Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4., Levelezési cím: 6001 Kecskemét  Pf.  228.
    Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403, Fax száma: (76) 501-538
    Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu, E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
  10. Békés Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
    Telefonszáma: (66) 324-976, Fax száma: (66) 324-976
    Honlap cím: www.bmkik.hu, E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu
  11. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek)
    Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu, E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
  12. Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131, Fax száma: (1) 488-2186
    Honlap cím: www.bekeltet.hu, E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
  13. Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék, Fax száma: (62) 426-149
    Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu, E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
  14. Fejér Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310, Fax száma: (22) 510-312
    Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu, E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
  15. Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-217, Elnök: Dr. Bagoly Beáta
    Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto, E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
  16. Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
    Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10., Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
    Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745, Fax száma: (52) 500-720
    Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu, E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
  17. Heves Megyei Békéltető Testület
    Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440., Ügyfélfogadás: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. földszint
    Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék, Fax száma: (36) 323-615
    Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet, E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
  18. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
    Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet
    Telefonszáma: (20) 373-2570, Fax száma: (56) 370-005
    Honlap cím: http://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet, E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
  19. Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
    Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
    Telefonszáma: (34) 513-010, Fax száma: (34) 316-259
    Honlap cím: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet, E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
  20. Nógrád Megyei Békéltető Testület
    Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a
    Telefonszám: (32) 520-860, Fax száma: (32) 520-862
    Honlap cím: www.nkik.hu, E-mail cím: nkik@nkik.hu
  21. Pest Megyei Békéltető Testület
    Székhelye: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240., Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
    Telefonszáma: (1)-269-0703, Fax száma: (1)- 269-0703
    Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu, E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
  22. Somogy Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
    Telefonszáma: (82) 501-000, Fax száma: (82) 501-046
    Honlap cím: www.skik.hu/hu/bekelteto-testulet, E-mail cím: skik@skik.hu
  23. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszáma: (42) 420-180, Fax száma: (42) 420-180
    Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu, E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
  24. Tolna Megyei Békéltető Testület
    Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
    Telefonszáma: (74) 411-661; (30) 664-2130, Fax száma: (74) 411-456
    Honlap cím: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2, E-mail cím: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu
  25. Vas Megyei Békéltető Testület
    Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
    Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708, Fax száma: (94) 316-936
    Honlap cím: www.vasibekelteto.hu, E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
  26. Veszprém Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
    Telefonszáma: (88) 814-121; (88) 814-111, Fax száma: (88) 412-150
    Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu, E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
  27. Zala Megyei Békéltető Testület
    Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
    Telefonszáma: (92) 550-513, Fax száma: (92) 550-525
    Holap cím: www.bekelteteszala.hu, E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
  28. 7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
  29. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.
  30. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
  31. Üzemeltetőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
  32. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
    • az eljáró bíróságot;            
    • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
    • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
    • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
    • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
  33. A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

6.2 Kellékszavatosság, termékszavatosság, elállás

6.3 Kellékszavatosság

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 6:159. § alapján a fogyasztót kellékszavatossági, valamint a 6:168. § alapján termékszavatossági jog illeti meg.

A Ptk. 6:163. § (2) bekezdése értelmében, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

A Ptk.6:159. §-a szerint [Kellékszavatossági jogok]

(2)       Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
  2. b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, – a (2a) bekezdés szerinti kivétellel – a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(2a) Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

6.4 Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

6.4 A 173/2011 (VIII. 24) kormányrendelet 104. § (2) pontja szerint: A hibás vagy lejárt felhasználhatósági idejű, 1. és 2. pirotechnikai osztályba tartozó tűzijáték terméket a Látogató köteles az Üzemeltetőhöz visszajuttatni. Ezt a Látogató személyesen az Üzemeltető szaküzletében tudja megtenni (5900 Orosháza, Kisszik utca 2). Üzemeltető köteles a termékeket térítésmentesen és költség felszámítása nélkül visszavenni.

6.5 Elállás

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) értelmében, a fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik.az utoljára szolgáltatott terméknek,
  4. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  5. ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

  1. b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A Korm. rendelet 20. § (3) bekezdés szerint a (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

A Korm. rendelet 22. § (1) bekezdése alapján a fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát

  1. a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

A Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése értelmében, ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Továbbá ezen paragrafus (3) bekezdés szerint, ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

A Korm. rendelet 24. § (1) bekezdése alapján, ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A (2) bekezdés alapján a fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

A Korm. rendelet 24. § (1) bekezdése alapján, ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket

haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A (2) bekezdés alapján a fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

6.6 Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetőség. A regisztrációkor megadott adatokat és belépési jelszót bejelentkezés után bármikor meg lehet változtatni a „Profilom” menüpontban. A „Kosár” tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. Ha a megrendelés elküldését követően észlel adatbeviteli hibát, azt kérjük haladéktalanul jelezze a info@epiro.hu e-mail címen, a hiba mielőbbi kijavítása érdekében.

7.2 Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:
– Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
– Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677

– Bírósági eljárás kezdeményezése

8. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Felhasználók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Felhasználóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

9.Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Felhasználó birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

10. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

11. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat, nem visszamenőleges hatállyal, bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes. A honlapon feltüntetett árak végső  árak, amelyek az  ÁFÁ -t nem tartalmazzák mivel alanyi jogon ÁFA mentesek vagyunk.